Nyheter

Begränsad öppning av klätterhallen från den 25/1

För att kunna begränsa antalet personer i hallen finns nu ett bokningssystem. Kika in på https://linkopingsklatterklubb.se/bokning/ för att se mer och boka in din tid!

Begränsad öppning av klätterhallen från 14/12

I och med att restriktionerna kommer att ändras från och med den 14:e december och riksidrottsförbundet uppmanar till träning i alla åldrar på ett säkert sätt kommer klätterhallen att öppna igen till viss del. Vi har ett bokningssystem som är integrerat i hemsidan på väg som kanske kommer igång under veckan, men tills vidare kommer vi att använda Doodle. Bokningsformuläret finns länkat på linkopingsklatterklubb.se/bokning med tillhörande regler som vi hoppas känns tryggt för alla. Då vi är väldigt många i klubben börjar vi med att bara tillåta ett träningspass i veckan, så får utvärdera om passen bokas upp eller inte.

OBS: Hangaren har tillfälligt ändrat sina öppettider: Det är nu kl 15-19 som gäller istället för kl 15-20 på vardagar. På helgerna stänger de kl 18. Vi har inte förberett ett bokningsschema för väggansvariga till det här systemet ännu, utan det kommer antagligen att ske efter årsskiftet när den nya terminen har officiellt kommit igång.

Hör gärna av er med åsikter om hur det fungerar och känns så kan vi förbättra om det behövs.

Hallen ät stängd pga covid-19

Som ni säkert redan har sett fortsätter restriktionerna att gälla till den 13:e december, och vi kommer hålla hallen fortsatt stängd. Det är trist men vi behöver fortsätta hålla ut tillsammans, jättebra att ni har börjat peppa varandra i gruppen och fortsätter ge järnet!

När vi väl äntligen kan öppna hallen till någon nivå igen beror vi även av kommunens regler som gäller för personalen som jobbar i hangaren.

Vi försöker hitta på ett bokningsschema som gör det lätt att se om man faktiskt kommer kunna klättra när man kommer till hallen, och har fått god diskussion med flera idéer från höstmötet. Om ni sitter på förslag till hur vi ska fortsätta, hör gärna av er via mail till någon i styrelsen eller försök bolla i facebookgruppen. Men snälla håll en god ton, inlägg ska vara sakliga och inte vara påhoppande. Vi letar efter lösningar tillsammans, inte efter någon skyldig till det här skräpåret. Håll ut ett tag till, så klättrar vi snart på väggar med grepp istället för tapeter :).

// Styrelsen

Välkommen till klubbens höstmöte 19/11!

Med blott en vecka kvar skickar vi ut agendan och underlaget till mötet. Vi kommer att gå igenom det kommande årets budget, och valberedningen presenterar sitt förslag av nästa års styrelse..

Årsmötet kommer att hållas digitalt via Zoom torsdag 19/11 klockan 19:00, länken till mötet finns här.

Länkar till material:
Agenda
Arvoden
Budgetförslag
Kommentar till budgetförslag
Priser
Valberedningens förslag

Vi hoppas att vi ses!

Vänliga hälsningar,
/Styrelsen

Tillfällig nedstängning av klätterhallen 30/10 – 19/11

Styrelsen har kommit överens om att stänga ner klätterhallen tills den 19:e november och därefter öppna eller ta nytt beslut beroende på hur situationen utvecklas framöver. Under tiden kommer vi att kolla på möjligheter som kan få oss att starta upp verksamheten igen på ett kontrollerat sätt.

Detta innebär att det inte kommer att gå att klättra hos oss varken som medlem eller besökare.

De nya riktlinjerna ber alla födda före 2005 att avstå från träning m.m. Eftersom juniorträningen inte nödvändigtvis påverkas av detta ska vi försöka att fortsätta deras verksamhet.

Årsmöte 2020

VARMT VÄLKOMNA TILL ÅRSMÖTE den 19 november, torsdag, kl 19:00 på det stora internetet via konferensprogrammet Zoom.
På mötet kommer vi att gå igenom nästa års budget och får veta vilka som kommer att vara nästa års styrelse! Alla medlemmar är välkomna, ladda upp med popcorn!
Om ni har konkreta förslag eller åsikter kring klubben eller hallen, skicka in motioner till ordf@linkopingsklatterklubb.se fram tills den 29 oktober så kommer de att diskuteras under mötet.

/Styrelsen

Ledbyggarhelg #3 2020

Hej klubben!

Nu i veckan (v. 39) har vi en repbyggarhelg. Kom förbi och riv, tvätta, bygg, fika och säkra! Alla är välkomna, inga förkunskaper krävs!

Fyll gärna i doodlen om du kommer: https://doodle.com/poll/89knhvmceedfdych

Upplägg:
Torsdag 24/9: 17.00 – ca 21.00 (inklusive middag, förmånsbeskattas) – Rivning av leder. Till vårt förfogande finns bland annat en skylift.
Ansvarig: Petter Johansson

Fredag 25/9: 17.00 – ca 20.00 (inklusive avslutande middag, förmånsbeskattas) – Tvättning av grepp
Vi ses i klätterhallen kl 17.00 eller på OKQ8 i Tornby 17.30. Tag gärna med stövlar och regnkläder som skydd vid grepptvätten. Vi hyr ett större antal biltvättsplatser och gör greppen rena med högtryckstvätt.
Ansvarig: Sergey Solovyev

Lördag 26/9: 10.00 – ca 17.00 (inklusive lunch, förmånsbeskattas) – Byggnation av nya leder. Alla är välkomna att bygga leder, inga förkunskaper krävs.
Ansvarig: Daniel Svedbrand

Söndag 27/9: 10.00 – ca 17.00 – Fortsättning av byggnationen, ingen ansvarig på plats. 

Välkomna till medlemsmöte 3/9!

Med endast en vecka kvar till det något försenade vårmötet är tiden äntligen här! Mötet kommer att hållas torsdag den 3/9 kl 19:00.

Mötets agenda, revisionen är för det gångna året och underlaget för vad styrelsen 2020 ska arbeta för samt vår budget finns nu att läsa här

Medlemsmötet kommer att sändas via Zoom som är ett gratis videomötesprogram, och en länk till onlinekonferensen finns länkad i mötets agenda (LKK 20200903 Vårmöte – Agenda.pdf).

Välkomna!
/Styrelsen 2020

Hallverksamhet startar upp, coronainfo

Den här veckan startar prova-på igen för terminen. Nytt för den här gången är att tisdagens drop-in har ändrat tid från 19-21 till 18-20. Prova-på söker även efter nya säkrare, så om du är sugen på att få fler att komma igång med klättring skicka iväg ett mail till provapa@linkopingsklatterklubb.se

Från onsdag till lördag är det bygghelg i boulderrummet, vilket betyder att möjligheten att klättra kommer vara begränsad. Se event i vår facebookgrupp och skriv upp er om ni vill vara med!

Från och med nästa vecka (31/8) och framåt kommer väggansvariga att hålla hangaren öppen kl 20-22 mån-tor och går att se i vår väggansvarig-kalener.
På vardagarna mån-tor mellan 18-20 brukar vi ha som allra flest besökare i klätterhallen. Då prova-på och juniorträning har aktivitet från kl ~18 vill vi be er att tänka på om det finns någon annan tid att klättra. Hangaren är öppen från kl 15 och före kl ~17 brukar det inte vara särskilt många i hallen, och från nästa vecka är det öppet fram till kl 22. Vi behöver hjälpas åt för att sprida ut hur många som är i klätterhallen samtidigt, så klättra gärna vid de tidigare eller enare tiderna om ni har möjlighet. Förmiddagsklättringen som finns inlagd i vår kalender är ännu ett tillfälle för de som har förmiddagen fri, du är inte tvungen att ta med dig ett barn för att vara välkommen då!
För att undvika trängsel i omklädningsrummen ber vi er att gärna byta om hemma, och om det är för många inne i rummet, vänta utanför istället för att trängas! Detta betyder INTE att det går bra byta om inne i klätterhallen för att det är folk i omklädningsrummet som har förekommit ibland.
Som vanligt ska vi alla se till att hålla god hygien och följa instruktionerna som är uppsatta. Tvätta händerna, hosta eller nys i armvecket och stanna hemma om ni inte känner er friska så kan vi alla ha kul tillsammans!

Vänliga hälsningar,
/Jonas B
Lkk-info

Valberedningsmöte 3/9 och uppstart av hallverksamhet

Edit: Förtydligande att väggansvariga, prova-på och juniorträning inte börjar från den 3/8 utan det sker närmare slutet på augusti. Väggansvarig-kalendern kommer att vara ifylld när de börjar. Tills dess gäller alltså endast Hangarens öppettider på vardagar.

Vi har tänkt komma igång med prova-på, juniorträning och väggansvariga nu när Hangaren öppnar igen efter sommaren. Situationen med covid har inte förbättrats så mycket som man kunnat hoppats så sunt förnuft och avstånd fortsätter att gälla.


Klubben gör ett nytt försök till att hålla vårmötet, eller valberedningsmöte får det heta när det inte längre är vår. Mötet kommer att hållas 3/9, om du har några tankar eller åsikter att dela med klubben, var med och påverka och skicka in era motioner till klubbens ordförande på ordf@linkopingsklatterklubb.se!
Motioner kan skickas in till och med 13/8.  Mötets agenda kommer att skickas ut den 27/8, en vecka före mötet. En zoomlänk till mötet kommer att skickas ut senare.
Till valberedningsmötet kommer vi även behöva en valberedning! Om du känner för att bidra till klubben och vara en av dem som letar fram nästa års styrelse tveka inte och hör av dig till ordf@linkopingsklatterklubb.se.

Vänliga hälsningar,
/Styrelsen